ÖSTER INIFRÅN

Öster inifrån

Öster inifrån är filmserien där du får följa med bakom kulisserna i Östers IF. Häng med in i omklädningsrummet, följ med under matchdagarna och träningspassen, träffa spelarna och personalen i deras vardag och lär känna en massa härliga profiler kring föreningen.

Säsong 1 – Avsnitt 1

Premiäravsnittet av Öster Inifrån. Här får du träffa lagkapten Månz Berg och Manasse Kusu samt följa med i uppladdningen inför det Allsvenska kvalet.

Säsong 1 – Avsnitt 2

Här får du träffa vår huvudtränare Tufa och Vladimir Rodic samt följa med på den första kvalmatchen mot Varberg på Visma Arena.

Säsong 1 – Avsnitt 3

I detta avsnitt får du åka med till Varberg för den andra kvalmatchen. Du får träffa Jesper Westermark samt klubbdirektören Jens Magnusson som jobbar på för fullt mitt i sin pågående cancerbehandling.

Säsong 2 – Avsnitt 1

Den andra säsongen inleds på träningslägret i Pinatar i Spanien. Tränare Tufa berättar om sina tankar inför säsongen och John Stenberg och Niklas Söderberg blickar fram mot säsongen.

Säsong 2 – Avsnitt 2

I detta avsnitt får du följa med våra spelare när de besöker Nattfotbollen som är en viktig del av vårt hållbarhetsarbete inom Öster i Samhället. Du får också följa med ner till Helsingborg för seriepremiären i Superettan.

Säsong 2 - Avsnitt 3

Säsongen 2023 rullar vidare och i detta avsnitt får ni följa med laget innan, under och efter matchen mot Örgryte på Gamla Ullevi. Dessutom får ni se vad spelarna hittar på en dag när de är lediga från fotbollen.

Säsong 2 - Avsnitt 4

Häng med A-lagets Alex Thor Hauksson när han berättar om skillnaderna mellan Island och Sverige. När han tillsammans med andra spelare från truppen besöker Centrumskolan i Växjö för projektet sida vid sida. Vi får även träffa Natalie Serrate som är ansvarig för marknad och försäljning när hon tar oss igenom förberedelserna inför årets nätverksresa!

Säsong 2 - Avsnitt 5

I detta avsnitt sitter vi med Sebastian Starke Hedlund och får höra på hans något annorlunda karriärväg. Tufa berättar om hans relation till Starke och till sist hänger vi med Carl Jaktlund från East Front.

Specialavsnitt med Månz Berg - 300 matcher i Östertröjan

Bonusavsnitt med lagkapten Månz Berg som passerat milstolpen 300 tävlingsmatcher för Östers IF.