Visma blir ny namnpartner till arenan

Östers IF är glada och stolta över att presentera att Visma blir ny namnpartner till arenan. Den 1 juli 2020 byter nuvarande Myresjöhus Arena namn till Visma Arena. Då går Visma in som ny namnpartner till Östers IF:s arena i Växjö.

- Det känns fantastiskt att ha fått möjligheten att knyta ihop det här avtalet med Visma som är en viktig partner till oss redan idag. Visma blir en stark drivkraft i utvecklingen av arenan framåt och det här visar på att vi är på rätt väg med våra verksamheter, säger Peo Jönsson, försäljningschef i Östers IF.

- Visma bidrar på olika sätt till att göra Växjö till en ännu mer attraktiv plats. Ett viktigt skäl är såklart att underlätta för oss och andra arbetsgivare att konkurrera om framtidens arbetskraft. Eftersom flera av våra partners redan finns i Arenastaden knyter samarbetet med Öster dessutom ihop säcken för vårt lokala engagemang på ett ypperligt sätt, säger Jens Ahlstrand, sponsringsansvarig på Visma Spcs.

Den 1 juli 2020 byter nuvarande Myresjöhus Arena namn till Visma Arena. Då går Visma in som ny namnsponsor för Östers IF:s arena i Växjö. Kontraktet mellan Visma och Östers IF är ett mångårigt avtal.

- Det här avtalet ger klubben en stark framtid med fina förutsättningar att utveckla arenan och våra verksamheter, något som kommer bli en viktig pusselbit i framtiden. Diskussionerna tillsammans med Visma har varit bra längs hela vägen och det känns oerhört bra att vara i mål, säger Jacob Gustafson, marknad och kommunikationschef i Östers IF.

Visma är den leverantör som flest småföretagare i Sverige väljer för sin bokföring, fakturering och lön. Visma är också Växjös näst största privata arbetsgivare, med drygt 400 anställda.

Att bidra till och engagera sig i lokalsamhället är en självklarhet för Visma, som idag samarbetar med många lokala föreningar och klubbar, men även kulturen i Växjö och då i samarbete med bland annat regionteatern. Man är redan idag även premiumpartner till Öster i Samhället.

- Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och för oss är det självklart att vara med och skapa det Växjö vi vill ha, säger Jens Ahlstrand.

Den nya namnsponsorn och samarbetet mellan Visma och Östers IF presenterades på en pressträff i Växjö idag.

För mer information, kontakta gärna:
Jens Ahlstrand, sponsringsansvarig på Visma Spcs, 070-279 30 78,

Peo Jönsson, försäljningschef i Östers IF, 070-245 81 03, peo.jonsson@ostersif.se

Jacob Gustafson, marknad och kommunkationschef i Östers IF, 072 – 234 42 11, jacob.gustafson@ostersif.se