Vi söker kock till nya restaurang Östergatan

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med Östers IF som startar upp nya restaurang Östergatan i egen regi under hösten?

Restaurang Östergatan är öppen för lunch, konferens och matchevent, som idag drivs av en extern aktör som valt att gå vidare till andra utmaningar i höst.

Östers IF har beslutat att driva restaurangen i egen regi med anställd personal från och med mitten av oktober.

Vår vision är att skapa en restaurang för alla människor med känsla för sport och fotboll. Vi kommer att ha en daglig lunchservering med inriktning på vällagad husmanskost med kvalitativa råvaror. Matchevent är en viktig del av verksamheten med våra sponsorer och samarbetspartner som förväntar sig god mat och en proffsig service från alla medarbetare. Vi kommer även att arbeta hårt för att konferenslokalerna skall vara uthyrda så mycket som möjligt. Vi kommer framöver att kunna erbjuda olika Evenemang och beställningsverksamhet.

Vi söker dig:

Som är driven, kreativ och sugen på nya utmaningar med kvalitetstänk i bagaget, samt är en passionerad matlagare.  Svarar du Ja på det så finns det jobb som tillfredsställer alla dina sinnen för att lyckas i din framtida yrkesroll hos oss. Vill du vara med och påverka din arbetsplats på ett positivt sätt så vänta inte med din ansökan.

Du som söker har relevant utbildning samt några års dokumenterad erfarenhet i kök med inriktning på lunch, konferens samt beställningsverksamhet. Du är driven och nyfiken på nya saker med ett organiserat och strukturerat arbetssätt. Har du vana av beställningsrutiner, inventering samt egenkontroll är det ett plus. Arbetsuppgifterna kommer att vara mycket varierande från start så det gäller att man har ett öppet sinne för alla ny förekommande arbetsuppgifter.

Anställningsgrad: 100% tillsvidareanställning

Vi tillämpar provanställning på 6 månader.

Lön: Enligt överenskommelse

Arbetsgivaren

Östers IF är en anrik förening som har funnits sedan 1930. Österkoncernen består idag av föreningen Östers IF och dotterbolagen Öster Arena AB, Fotbollsfastigheter i Växjö AB och det nystartade bolaget där verksamheten kring restaurang Östergatan kommer att drivas.

Ansökan och eventuella frågor skickas på mejl till verksamhetsansvarig: anders.johansson@ostersif.se

Du vet väl om att vi också söker servicepersonal? Vill du höra mer om det, skicka i så fall ett mejl till Anders Johansson genom att klicka här.