Vi är Öster

I 25 år har East Front stöttat laget och föreningen i sina hjärtan, Östers IF. Ett kvarts sekel av kärlek och support. Oavsett division, oavsett motstånd och oavsett väder har East Front alltid varit på plats och hejat fram Östers IF.

Östers IF står under 2017 inför stora utmaningar, såväl på som utanför planen.

Vi som följer Östers IF ser med stor optimism hur både laget och föreningen utvecklas. Målet för Östers IF är Allsvenskan och East Front vill hjälpa föreningen att ta ytterligare ett litet steg mot den högsta fotbollsserien i landet.

I samband med sitt 25 års jubileum startar därför East Front, genom dess styrelse och medlemmar, en insamling till Östers IF. Kampanjen har fått namnet ”Vi är Öster”. Kampanjen pågår till och med den 1 september 2017.

Vill du visa ditt Österhjärta? Bidra med ett valfritt belopp och samtidigt ge East Front den bästa möjliga födelsedagspresenten man kan få.

Förra sommaren samlade Östers IF supportrar in 280 000 kr. Målet med ”Vi är Öster” är att samla ihop ett belopp som är större än den summan.

East Fronts styrelse har beslutat att pengarna från ”Vi är Öster” skall användas som en hjälp till att rädda Elitlicensen och kan vi bidra med detta så är det den bästa 25-årspresent vi kan få hälsar vår kära supporterförening.

Här är delar av vår kära supporterförenings tankar om kampanjen:

"Kampanjen bygger på att vi är en Österfamilj, där vi tillsammans blir starkare och där även ett litet bidrag innebär en värdefull insats. Budskapet är att vi alla skall visa vårt Österhjärta. East Fronts budskap är också att det inte är hur mycket du väljer att bidra med som är det viktiga. Vi hoppas och tror att många Östersupportrar väljer att vara med i kampanjen, var och en efter förmåga.
Att visa Österhjärta är att bidra till mer än fotboll, eftersom Östers IF är så mycket mer än fotboll. Fotbollen i sig är en stor idrott, en gemenskap som förenar. Att vara Östervän innebär att ta samhällsansvar. Att visa Österhjärta är också att föregå med gott exempel, att leva upp till parollen om fair-play. Inte bara på fotbollsplanen, utan även i det vardagliga livet."

Östers IF vill rikta ett stort tack och ett stort grattis till 25 fantastiskt fina år tillsammans med East Front, som alltid är och alltid kommer att vara med oss. Ni är och förblir, för alltid, en del av föreningen.

ViärÖster-insamlingen hittar ni här.