Var med när vi tar emot Umeå FC

- Observera att matchen spelas på måndag!

Sedan seriestart i april 2012 har Östers IF på ett säkert sätt tagit sig an sina motståndare. Tabellen visar 25 spelade matcher varav 19 vunna, 4 oavgjorda och 2 förluster, totalt ger detta laget 61 poäng - bara 8 poäng mindre än Superettans poängrekord någonsin (Kalmar FF säsongen 2001 - 69 poäng).

På måndag tar laget emot Umeå FC (Observera att matchen flyttats från söndag till måndag) på hemmaplan i Superettans 26e omgång. Vinner Östers IF matchen är en Allsvensk plats närmare. Senast laget var uppe i Allsvenskan var år 2006. Laget har hittills gjort 32 säsonger i Allsvenskan och vunnit SM-guld fyra gånger, 1968, 78, 80 och 81.

Nu uppmanar föreningen Växjös befolkning att ta sig till toppmoderna Myresjöhus Arena på måndag för att vara med och stötta laget till framgång. Klubbchef Peo Jönsson säger ”Det här är en match man inte vill missa, kom och hjälp oss fylla arenan, stötta herrarna och upplev fotbollshistoria när den skrivs”.

Biljetter till matchen bokas smidigast via Östers IF:s officiella hemsida, www.ostersif.se. Det går också bra att besöka biljettinfo på arenan som håller öppet 9-16 under vardagar och har extra öppet nu på lördag mellan 10-13.