Välkommen till Östers IF, Isak Magnusson!

Östers IF värvar den 23-åriga mittfältaren Isak Magnusson, med 77 allsvenska matcher i allsvenskan för Kalmar FF, den klubb som han har tillhört under de senaste säsongerna.

Med sig i bagaget har Isak 77 Allsvenska matcher, han vann skytteligan i Kalmar FF säsongen 2020 och korades till årets fotbollsspelare i Småland samma år.

Kontraktet med Isak är skrivet på 2,5 år och spelaren ansluter till sin nya förening omgående och är spelklar till tisdagens match mot Jönköping Södra.

Jens Magnusson:

- Jag har följt Isak under flera år och sedan möjligheten att knyta honom till Östers IF dök upp under förra veckan har vi arbetat hårt för att få övergången i mål. Vi får en etablerad allsvensk spelare till oss som under förra året också visade sin målfarlighet på högsta nivån. Det är en snabb genombrottsspelare som har framtiden för sig och som vi tror kommer att spela en viktig roll i Östers IF under de kommande åren. Jag ser fram emot att se Isak i Östertröjan och man kan inte göra debut i ett bättre sammanhang än i ett Smålandsderby.

Isak Magnusson:

- Det känns oerhört roligt att vara här. Det har gått väldigt fort det hela och just nu känner jag mig glad över att det är klart. Nu ser jag fram emot att få träffa laget, komma igång med träning och match och få chansen att bidra på fotbollsplanen. Jag hoppas att kunna bidra med poäng, ett hårt jobb och hjälpa laget att vinna fotbollsmatcher, för det är det som det hela går ut på.

Position: Ytter

Född: 1998