Välkommen till Östers IF, Billy Nordström!

Den 24-åriga vänsterbacken Billy Nordström blir Östers IF:s första värvning under vinterns övergångsperiod. Spelaren ansluter från IF BP och skriver på ett tvåårskontrakt under fredagen.

Billy började sin elitkarriär i IFK Göteborg och tog en A-lagsplats redan som 20-åring. I A-laget hos ”Blåvitt” blev det 50-talet framträdande i tävlingssammanhang. Flyttlasset med utlåning gick 2017 till dåvarande Superettan-laget Varbergs BOIS FC, där det blev 16 matcher i Superettan. Inför 2019 års säsong värvades vänsterbacken av IF BP där han under säsongen varit så när på ordinarie det går, med 26 matcher i Superettan och fem assist.

Billy ansluter till sin nya klubb med start från den 7 januari efter att truppen varit på ledighet.

Billy Nordström:

- "Det känns otroligt bra att vara här, i en så pass fin och anrik klubb som Östers IF är. Fick en fin magkänsla efter samtalet med Denis (Velic) och jag ser mycket fram emot starten på säsongen. Vi siktar så högt som möjligt nästa år, men i min mening så tillhör Östers IF Allsvenskan och dit vill jag tillsammans med klubben."

Denis Velic:

- "Billy har varit på vår radar tidigare och när nu möjligheten fanns att plocka honom till oss så slog vi till. En väldigt skolad och passningsskicklig fotbollsspelare, en ytterback av hög Superettan-klass som har rutin både från Allsvenskan och Superettan, vilket jag tycker är viktigt. Dessutom med en ålder som gör honom fortsatt utvecklingsbar och där han vill framåt i karriären."