Välkommen Manasse!

Manasse Kusu ansluter till Östers IF

Östers IF värvar den centrala mittfältaren Manasse Kusu från IFK Norrköping. Under måndagsförmiddagen så genomfördes läkarundersökning och redan i eftermiddag gör Manasse sitt första träningspass med truppen i Tipshallen.

Manasse, född 2001, har fått sin fotbollsutbildning i Norrköping och har noterats för totalt 12 framträdanden i Allsvenskan. Han har även 29 ungdomslandskamper för Sverige på meritlistan. Han anslöt till Öster på lån under sommaren 2021 och stod för en stark höstsäsong och nu har klubbarna enats om en permanent övergång. Kontraktet är skrivet på 3 år och vi hälsar Mannase varmt välkommen tillbaka till Östers IF.

• "Manasse imponerade stort under sin första sejour här och vi har velat hitta en permanent lösning länge, och nu är den, och Manne, äntligen på plats! Han är ung spelare med ljus framtid och redan representerat Sverige. Vi vet att han är uppskattad av supportrarna och vi tror väldigt mycket på honom." säger sportchef Vito Stavljanin

• "Det känns jättebra att skriva på för Östers IF och jag är stolt över att få bära tröjan. Det ska bli kul att starta träningen igen tillsammans med laget och jag ser verkligen fram emot säsongen." säger Manasse Kusu

Välkommen Manasse!

Köp säsongskort