Uttalande: Manasse Kusu

Manasse Kusu kom till Östers IF på lån under 2021 och skrev sedan på ett avtal över säsongen 2024. Föreningen hade gärna sett en fortsättning även kommande säsonger men Manasse har tyvärr valt att tacka nej till detta och kommer från och med nästa år att fortsätta fotbollskarriären i en annan miljö.

I veckan lade Mjällby upp bilder i sociala medier på Manasse i matchtröja vilket många reagerat starkt på. Vi har förståelse för att bilden väckte känslor och vi har haft en bra dialog med både Mjällby och Manasse efter det inträffade.

- Jag förstår dem som är upprörda och jag vill be om ursäkt till alla som tagit illa vid sig av detta. Öster kommer alltid att betyda mycket för mig och jag kommer att ge allt jag har för att klubben skall lyckas med sitt mål att gå upp i Allsvenskan, säger Manasse.

Fotboll berör och väcker känslor men föreningen kommer aldrig att acceptera hot i någon form mot personal eller andra kring föreningen.

Med detta kommer varken Öster eller Manasse att kommentera saken mer utan allt fokus ligger nu på matchen mot Sundsvall på lördag!