Ungdomsmanifestation på Myresjöhus Arena

I halvtidsvilan, i matchen mellan Östers IF och Varbergs BoIS FC, manifesterade Östers Ungdomsverksamhet inför 7.133 åskådare på Myresjöhus Arena.

Drygt 400 spelare och ett 60-tal ledare, alla från Kul med boll för flickor och pojkar födda 2009 upp till Tipselitlagen U17 och U19.

Seriesegrare

Det uppmärksammades att Pojkar 03 har vunnit hela tre serier under säsongen. Laget har deltagit i en serie för pojkar födda 02 och två serier i sin egen ålderskull. Även Pojkar 02 och 04 så har bägge lagen chans att vinna sina respektive serier – spännande då en omgång kvarstår.

Öster U14 & U16 vidare till DM-finaler

Vidare kan också nämnas att två Österlag tagit sig vidare till DM-finaler. Öster U14 möter i sin final Kalmar FF borta på Gastens IP den 5 oktober. U16 möter även här Kalmar FF – speldatum och spelplats lottas under dagen.

Se bildgalleriet på vår Facebook-sida

Bilder: Andreas Nilsson/Bilderna.it