Uddamålsförlust mot Dalkurd

Östers segersvit på Gavlevallen är historia efter en match där hemmalaget Dalkurd stod för det mesta första timmen, och Öster trots en desperat jakt på slutet inte lyckades få in en kvitteringsboll.

DALKURD - ÖSTERS IF 2-1 (1-0)

35' 1-0 Awad
81' 2-0 Cissoko
89' 2-1 Andreasson

Malmkvist
Pavic - Örnblom - Berg - Silverholt
Andreasson - Persson
Johansson - Silka - Helg
Johannesson

62' Kapcevic (Johannesson)
67' Joao Pedro (Silka)
82' Vall (Johansson)

Mer statistik på förbundets matchsida.

DENIS VELIC OM MATCHEN:

"Jag tycker vi gör ett ärligt försök i andra halvek - i första halvlek är vi inte bra, vi är lite för passiva, lite för rädda. Då får de för mycket plats och för mycket tid och då är de skickliga här på konstgräset.

Men i andra halvlek tycker jag vi visar att vi kan mäta oss med dem här och vi är uppe och kliver på dem och vinner en j-a massa bollar. Vi har ett gyllene läge där när det är ungefär en kvart kvar med en nick i ribban och ett skott i stolpen i samma sekvens. Där känner vi att vi har massa energi och de känns lite på väg neråt men istället för 1-1 så åker vi på 2-0 lite senare på ett ganska onödigt sätt.

Men vi viker inte ner oss utan forcerar och Pavic har ett kanonläge. Vi gör 2-1 och forcerar i slutet men tyvärr så lyckas vi inte.

Det  är inte så många dagar kvar till nästa fight vilket är skönt, nu är det bara att samla så mycket kraft och energi som möjligt. Så länge som det finns en teoretisk möjlighet som kommer vi inte att ge oss, vi kommer att göra allt för att lösa det här."

Bildspel från matchen, foto: Andreas Nilelind/bilderna.it:

Se höjdpunkter på TV4 Play: