U23:s fyrnationsturnering är inledd på Visma Arena

Sveriges U23-landslag är på plats i Växjö och spelar alla sina matcher på Visma Arena mellan den 29 maj och 4 juni. I går kväll inleddes turneringen för Sveriges del där Östers IF står som arrangörer för alla Sveriges tre matcher - och vi kunde direkt notera en fin publiksiffra.

Publiksiffran skrevs 1 405 som fick se när Sverige besegrade Australien med 3-0 - årets högsta publiknotering för en U23-match. Härligt att dessutom få se så många välbekanta ansikten i publiken.

Vill du se fler landskamper på Visma Arena?

Sverige mot Polen nu på lördag den 1 juni med avspark klockan 13.00 och även Sverige mot Tyskland på tisdag den 4 juni, avsparkstid 19.00. Mot Tyskland öppnar vi upp Östergatans restaurang på arenan från 17.00 för matchuppladdning. Bord bokas via restaurangen på ostergatan@ostersif.se.

Biljetter finns endast att köpa på Östers biljettsida.

Bland annat var Östers anfallare, Alibek Aliev och Niklas Söderberg, på plats för att se matchen igår.