U21-förlust i Smålandsderbyt på Myresjöhus Arena

Östers U21 förlorade i Smålandsderbyt mot IFK Värnamo på Myresjöhus Arena ikväll.

Matchen slutade, trots många målchanser för Öster, 0-1 efter 0-0 i halvlek.

Östers tränare Christian Stridh efter matchen;

- Vi var inte dåliga men inte bra heller. Att möta ett lag som står så lågt är inte enkelt. Vi skapade målchanser för, om inte vinna matchen, så minst ett poäng. Samtidigt kunde vi ha skapat ännu mer om vi varit lite snabbare i förflyttningar, fått mer fart på bollen, varit lite mer noggranna i detaljerna för att kunna vara kreativa nog för att kunna sticka in bollen i luckorna. Enda sättet för dem att göra mål ikväll, var på omställning och så blev det också. Det kommer efter omställning vid fast situation. Vi gör en okej insats, men det finns mer att få ut från alla. Kul att Nadj är tillbaka och han gör det bra i första matchen på länge och kan inte lastas för målet. Jag tycker också att 97:an Fredrik Henriksson gör det bra med tanke på att han är ganska grön i U21-sammanhang.

Öster bytte i halvlek ut Patrik Bojent, Pa Konate och Jonas Hellgren. Bytena var kända redan före avspark. Alla spelare i truppen utom reservmålvakten fick speltid.

Alexander Nadj tillbaka i match

Östers IF