U19: Hemmaförlust mot Malmö FF

Öster förlorade under torsdagskvällen hemma på Myresjöhus Arena mot Malmö FF 0-3 (0-2).

Två tuffa matcher på fyra dagar tog ut sin rätt mot ett individuellt skickligt och starkt Malmö FF som fick en tidig ledning i 7:e minuten. Öster försökte men det var gästerna som kontrollerade matchbilden och uppförsbacken blev längre när Malmö uttökade till 0-2 i den 35:e minuten.

Öster gav inte upp, men energin och kraften räckte inte för att stå emot eller komma ikapp. Malmö höll i taktpinnen matchen ut och avslutade med 0-3-mål i 86:e minuten.

Östers tränare Christian Stridh efter matchen;

- Det kändes som vi fick lite soppatorsk och att energin inte fanns där. Samtidigt mötte vi ett mycket bra lag med individuellt mycket skickliga spelare. Vi gjorde ingen toppmatch och det hade det krävts för att rubba MFF på den nivån de spelade på. Vi gjorde så gott vi kunde men räckte helt enkelt inte till.

Startelvan

3. Oskar Dahlström, 4. Filip Stenmark, 6. Filip Örnblom, 7. Martin Srpcanski, 12. Tobias Dahlberg (mv), 14. Charlie Vindehall, 16. Lukas Quist, 18. Gustav Bogren, 19. Johan Hjalmarsson, 20. Jonathan Stolth (K) och 27. Jesper Andersson

Avbytare

8. Patrick Karlsson, 10. Karl Hjertberg*, 21. Jacob Hörberg*, 22. Daniel Hultqvist*, 25. Victor Ericsson* och 31. Victor Jonasson* (mv)

* Spelare från U17-truppen

Ledarteam

Christian Stridh (tränare), Peter Wibrån (ass tränare), Hans Anderzon (mv-tränare) och Anders Rehnström (lagledare)

Matchhändelser

7’ 0-1 Teddy Bergqvist (MFF)
15’ Varning Oliver Stojanovic Fredin (MFF)
21’ Varning Jesper Andersson (ÖIF)
35’ 0-2 Oliver Stojanovic Fredin (MFF)
73’ Varning Onur Körhan (MFF)
75’ Varning Anton Kralj (MFF)
83’ Varning Johan Hjalmarsson (ÖIF)
86’ 0-3 Emin Karaman (MFF)
87’ Varning Daniel Hultqvist (ÖIF)

Matchlänkar

Kommande U19-matcher

• BK Häcken vs Östers IF - lördag 30 maj kl 14.00 på Gothia Park
  • Östers IF vs Mjällby AIF - tisdag 2 juni kl 19.00 på Myresjöhus Arena

U19-matcherna finns också inlagda i matchkalendern på startsidan. Här kan du prenumerera på matcherna direkt i din kalender.

Följ Östers IF i sociala medier: