U19: Bortaförlust mot Landskrona BoIS

Två straffar emot och missade målchanser avgjorde bortamatchen mot Landskrona BoIS 2-0 (2-0).

Trots övertag, spel mot ett mål och massor av målchanser så kom straffar att fälla Österlaget. Med förlusten väcktes revanschlusta inför torsdagens hemmamatch mot Malmö FF.

Östers tränare Christian Stridh efter matchen;

- Vet inte om man ska skratta eller gråta. Vi gjorde två dåliga ingripanden i eget straffområde som de fick två straffar på och som de sätter. Utöver det så skapade de knappt inget mer. Vi skapade 10-12 bra lägen och missade även en straff. Spelmässigt var vi mycket bra, men det hjälper ju inte när vi inte klarade av att göra mål på alla de chanser vi skapade. Det är väl bara att ta ut frustrationen och ilskan mot Malmö FF på torsdag.

Startelvan

3. Oskar Dahlström, 6. Filip Örnblom, 9. Henrik Dahlquist, 12. Tobias Dahlberg (mv), 14. Charlie Vindehall, 15. Erik Hancke, 16. Lukas Quist, 18. Gustav Bogren, 19. Johan Hjalmarsson, 20. Jonathan Stolth (K) och 22. Philip Hausenkamph

Avbytare

4. Filip Stenmark, 7. Martin Srpcanski, 10. Karl Hjertberg, 27. Jesper Andersson och 31. Victor Jonasson (mv)

Ledarteam

Christian Stridh (tränare), Peter Wibrån (ass tränare), Hans Anderzon (mv-tränare) och Anders Rehnström (lagledare)

Matchhändelser

06’ 1-0 Jesper SjölandStraffmål (LBoIS)
29’ 2-0 Alexander Hylander GüllStraffmål (LBoIS)
29’ Varning Oskar Dahlström (ÖIF)
31’ Varning Lorent Shala (LBoIS)
60’ Varning Lukas Quist (ÖIF)

Matchlänkar

Kommande U19-matcher

• Östers IF vs Malmö FF - torsdag 21 maj kl 18.00 på Myresjöhus Arena
  • BK Häcken vs Östers IF - lördag 30 maj kl 14.00 på Gothia Park
  • Östers IF vs Mjällby AIF - tisdag 2 juni kl 19.00 på Myresjöhus Arena

U19-matcherna finns också inlagda i matchkalendern på startsidan. Här kan du prenumerera på matcherna direkt i din kalender.

Följ Östers IF i sociala medier: