U13 utslagna på straffar i finalen av Cup Danmark

Under helgen har Östers U13-lag deltagit i Cup Danmark, en stor turnering med lag från såväl Sverige som övriga Europa. Trots bra prestationer förlorades idag finalen mot BK Olympic efter ett straffavgörande.

Vägen till final gick via matcher mot lag från Sverige, Tjeckien, Polen och Tyskland. I gruppspel C tog Öster hem andraplatsen efter gruppsegraren i Ystads IF FF. I kvartsfinalen besegrades sedan MTV Treubund Lüneburg med siffrorna 4-0. Vidare i semifinalen vann Öster mot SK Super Nova med 2-0.

Sportchefen, Peter Wibrån, om cupresultatet;

- Grabbarna och ledarna har utfört en bra prestation. Det är viktigt att våra ungdomslag får tidiga erfarenheter från bl.a cupspel. Det är också viktigt att de i deras ålder också får prova på att möta internationellt motstånd. Det är något som vi aktivt arbetar för att utveckla i vår akademi, dvs fotbollsutbildning i lag- och skolverksamhet. Att ta sig till final i den här turneringen är i sig en god prestation, men samtidigt har grabbarna också utfört en mycket bra prestation utanför plan, då uppförandet och förberedelser mellan och inför matcher är viktiga detaljer.

Cupfakta hittar du här --> Cup Denmark 2014