TUNGT LÄGE EFTER SENT TAPP

Calle Johansson såg ut att bli matchvinnare med sina båda mål mot IK Frej, men två sena mål av hemmalaget vände matchen och ledde till årets första förlust och ett prekärt tabelläge.

IK FREJ TÄBY - ÖSTERS IF 3-2 (1-1)

1-0 35' Hudu
1-1 44' Johansson
1-2 82' Johansson
2-2 88' Frithzell
3-2 90+4' Izountouemoi
Publik: 617

Malmkvist
S Karlsson - Örnblom - Silverholt - Pavic
Ljungberg - Drott - Andreasson
Johannesson - Kapcevic - Johansson

76' Joao Pedro (Andreasson)

Mer statistik på förbundets matchsida.

JÄRDLER OM MATCHEN:

"Det här är nog den svåraste presskonferensen jag gjort på väldigt länge. Det är en av de tyngsta förlusterna jag har varit med om som tränare. Inte för att jag tycker vi är mycket bättre än Frej utan för hur slutet blir.

Vi har slitit i tre matcher och inte gjort mål på våra chanser och nu gör vi det i 82a minuten och då tycker jag killarna är så värda att få göra det. Sedan slarvar vi bort det, man ska inte spela av de sista fem minuterna som vi gör. Man ska inte försöka med djupledsspel utan hålla i bollen.

Vi har det mesta mot oss just nu, vi får hoppas att vi blir starkare av det men nu är det jobbigt."

Se höjdpunkter på TV4 Sport: