Trio förlänger med Öster

Idag har Öster förlängt kontrakten med Alexander Henningsson (2015), Elmin Nurkic (2015) och Darijan Bojanic (2014).

Alexander Henningsson (ursprungligen från Sandsbro AIK) har utvecklats konstant för varje år i föreningen och har 2012 spelat i samtliga matcher varav 17 från start. På dessa matcher har han gjort 4 mål och 3 målgivande passningar.

Vänsterbacken/mittfältaren Elmin Nurkic kom till Öster från Myresjö 2007 och har likt Alexander också han tagit steg framåt för varje år. Hittills i år så har han gjort ett mål (ett otroligt snyggt nickmål borta mot Landskrona, reds anm) och framför allt visat gryende form nu i höst.

Darijan Bojanic är en renodlad talang från Gislaved som kan göra fantastiska saker med en boll. Och alldeles säkert så kommer han att bli oerhört intressant att följa framöver.

Text: Support 1930.