Tre Akademispelare skriver lärlingskontrakt

Öster skriver lärlingsavtal med tre lovande akademispelare. Det handlar om Bashir Bashiir, Max Eriksson och Hannes Bladh-Pijaca.

Bashir är 17 år gammal och kom till Öster från Alvesta GIF 2021. Han är en teknisk yttermittfältare som gärna utmanar sin motståndare. Han har under året varit framträdande i det framgångsrika P19-laget och även gjort flera starka insatser i U21-laget.

Max är 18 år, har Växjö Norra som moderklubb och kom till Östers P14-lag 2016. En spelare som kan spela både yttermittfältare och forward. En kraftfull spelartyp med ett bra driv med bollen och en duktig avslutare. Max har varit matchvinnare i flera matcher i P19 Allsvenskan under året och även fått mycket speltid i U21 under hösten.

Hannes är 17 år, har Älmhults IF som moderklubb och anslöt till Östers P15-lag under 2020. En väldigt bolltrygg spelare som spelar med ett stort lugn och en väldigt fin teknik. Han håller till på det centrala mittfältet och har varit en tongivande spelare i P19 i år trots sin unga ålder. Hannes har även uppmärksammats från förbundshåll och blivit uttagen till P05-landslaget under året.

Samtliga tre spelare kommer att tillhöra P19-truppen vid säsongsstart men träna kontinuerligt med A-truppen.

Vi önskar alla tre stort lycka till!