Tre akademispelare klara för Östers IF

Albin Ljungdahl, Innocent Kakooko och Ludvig Bengtsson nya i Östertröjan

Östers Tipselitlag har förstärkts med tre nya krafter inför den kommande säsongen.

De är födda 1998 och började redan i somras vid ProCivitas Privata Gymnasium i Växjö och har under sommaren/hösten spelat klart säsongen i hemmamiljön. Inför den kommande säsongen lämnar de sina moderklubbar för att representera Österakademin fullt ut.

-Eftersom det är lokala spelare vi talar om, har det varit viktigt för dem, för oss och deras klubbar att de kunnat vara kvar i hemmamiljön säsongen ut. Däremot har tränat till och från med våra Tipselitlag. Vi tycker därmed att vi tillsammans hittat en bra lösning för deras varanden och utveckling. Alla tre har erfarenheter från seniorspel, vilket vi tycker märks i deras sätt att agera på plan. Det är tre bra och spännande karaktärer att få jobba vidare med och vi hoppas att de skall fortsätta utvecklas i våra U17/19-lag, säger Östers sportchef Peter Wibrån.

Vi hälsar Albin Ljungdahl (Ryssby IF), Ludvig Bengtsson (Alvesta GoIF) samt Innocent Kakooko (Alvesta GoIF) välkomna till klubben och önskar dem lycka till i Östertröjan.