Supporterinformation inför Varberg på lördag

På lördag den 6 april klockan 15.00 väntar bortapremiären på Påskbergsvallen i Varberg. East Front åker med flera bussar till västkusten för att stötta laget till vinst. Du som tillresande supporter finner publikinformation nedan inför matchen.

Till dig som reser med supporterbuss
Bussarna ankommer 08:30 och avgår klockan 08:45 från Visma Arena. Kom i god tid!

Uppladdning i Varberg
Oscars Restaurang & Sportbar med plats för 400-700 personer (beroende på väder).
Cirka 13:45 sker marschering (1,6 km till Påskbergsvallen)

Biljetter
Biljetter till tilldelad bortasektion (ståplats) finner du via hemmalagets biljettsida. Bortasupportrar på sittplats hänvisas i första hand till Sektion L som ligger närmast bortastå.

Biljettpriser på Bortastå:

Vuxen

Pensionär

Ungdom (13-18 år)

Barn (6-12 år) Bortastå

Entréer
Öppnar normalt en timma innan avspark. Vid tidigare öppning kommuniceras detta via Varbergs officiella kanaler. Påskbergsvallen har egen entré till bortasektionen. Tänk på att alltid komma i god tid för att undvika köer och säkra din biljett i tid.

Övrig säkerhetsinformation
Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:

– Bangers
 Inkastade föremål
 Okontrollerad/olaglig pyroteknik
 Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Rökning är inte tillåten inne på arenan.
Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.
Tryck inte på. Det blir ofta hårt tryck vid entréer innan match; köer bildas och vi ber er därför att komma i tid, ta det lugnt och visa respekt för – och omtanke om – såväl annan publik som personal.

Dessa föremål är ej tillåtna att ta med in:
Väskor. All typ av mat och dryck (om den inte används i medicinskt syfte). Glas, burkar, aluminiumflaskor. Laserpennor. Selfiepinnar. Drönare. Skjutvapen, knivar eller vapen av något slag. Alkohol. Olagliga droger. Skateboards, hoverboards eller andra personliga fritidsfordon. Djur (som inte hjälper gäster med funktionshinder). Alla enheter som kan störa publik eller arrangemang. Hjälmar. Masker (som inte avser att förhindra smittspridning). Projektiler som frisbees eller fotbollar. Aerosolburkar. Pyroteknik. Synliga obscena, oanständiga eller olämpliga kläder. Paraplyer. Stativ eller annan professionell kamerautrustning samt videokameror eller annan utrustning avsedd för video- och/eller ljudinspelning.

Arenakarta - Påskbergsvallen