Summering av Superettans Upptaktsträff 2023

För första gången på fyra år kunde SEF tillsammans med Superettanklubbarna anordna en fysisk upptaktsträff inför kommande säsong. Öster hade sina representanter på plats, bland annat av lagkapten Månz Berg och Srdjan "Túfa" Tufegdzcic som på scen pratade om sina säsongsförväntningar.

Det var en välbesökt upptaktsträff med alla klubbar från Superettan. Träffen inleddes med att blicka tillbaka på året, för att sedan ha en rad omröstningar bland alla klubbars representanter, bland annat kring införandet av VAR i svensk elitfotboll. Vi fick en inblick i domarens vardag på elitnivå där det talades om Fair Play och beteende ute på planen för hur tränare, ledare och spelare har ett ansvar att respektera och agera rätt vid domslut.

Media har sagt sitt - Öster i topp

När media gav ut sitt tips över sluttabellen för årets säong så stod det Östers IF allra längst upp. Ett kvitto på att många uppmärksammar saker som ledarstaben och spelartruppen gör bra.

Se upptaktsträffen här i efterhand!