Stridh tillbaka i organisationen

Östers IF förlänger två år med U19-tränaren Christian Stridh och därmed är en viktig pusselbit på plats i den sportsliga organisationen.

Christian är välbekant med uppgiften då han sedan 2009 varit huvudtränare för det juniorallsvenska Tipselitlaget.

Efter att ha haft ett utgående avtal som ej förlängdes i samband med klubbens degradering från Allsvenskan, är han alltså tillbaka i positionen som tränare för U19 och skolinstruktör vid den Nationella Idrottsutbildningen.

- Efter att ha tagit över efter den föregående sportsliga ledningen, har vi varit tvungna att vrida och vända på hur vi skall formera oss under 2014 och framåt. Bilden har sett olika ut allt eftersom vi arbetat hårt för att hitta svar på många ekonomiska frågeställningar samtidigt. Vår ambition har hela tiden varit att förlänga Christians avtal, säger Jens Magnusson för Östers sportgrupp.

- Att vi nu kommit så långt att vi kan erbjuda honom en full tjänst, är något vi naturligtvis är mycket glada för och nöjda med. Därmed är en viktig pusselbit på plats i vår tränarorganisation från U13 och uppåt, fortsätter Jens.

- I och med detta får vi också behålla en kompetent, erfaren och startklar medarbetare som kommer fortsätta bidra till föreningens bästa. Det innebär också att vår nya huvudtränare i A-laget, Roberth Björknesjö, omges av medarbetare som kan föreningen, känner dess spelare och har ett stor Österhjärta, sammanfattar Jens.

- Jag är mycket glad och nöjd med att kunna förlänga mitt avtal med klubben. Efter allt som hänt så är inte min situation särskilt konstig, däremot har det varit jobbigt att invänta processen. Att få fortsätta jobba vidare med det som vi byggt upp sedan åren i division ett, är något som berör mig och många fler. Jag ser fram emot nya tider med Östers IF, meddelar Christian Stridh.