Smålands Skafferi ny dräktpartner

Smålands Skafferi blir ny dräktpartner till Östers IF:s elitverksamhet. Man kommer att exponeras på elitlagets matchshorts under kommande året.

Oskar Jonsson, Smålands Skafferi:

- "Smålands skafferi känner en stor stolthet i att jobba med småländska och närproducerade livsmedel. Vi känner en lika stor stolthet över att samarbeta med vår lokala fotbollsförening Östers IF. Vi vill inte bara försäkra oss om att alla östersupportrar kan köpa sig en riktigt bra korv. Vi vill också bidra till att Östers IF kan fortsätta sitt lokala engagemang i att utbilda framtida fotbollsspelare."

Peo Jönsson, Östers IF:

- Vi är nöjda och glada över att vi har arbetat fram ett partnerskap med ett lokalt starkt företag som Smålands Skafferi och även med en ungdomlig entreprenör så som Oskar Jonsson. Nu får vi chansen att servera en riktigt god korv i våra kiosker och även en ny stolt dräktpartner till elitverksamheten."