Skolkortet 2022 utdelat

Varje år delar Östers IF i samarbete med HSB Sydost ut cirka 11 500 skolkort till grundskoleleverna i Växjö Kommun. Kortet ger fri entré på alla Östers hemmamatcher i Superettan och förra fredagen var det dags igen. Två minibussar med spelare från A-laget begav sig ut och besökte de skolor som tackat ja till ett besök. Det blev en fantastisk dag full av både autografskrivande och såklart en massa fotbollspelade, lek och skratt på alla skolgårdar.

• Skolkortet är en viktig del i vår målsättning att fotbollen skall vara till för alla. Det är en upplevelse att möta alla förväntansfulla elever ute på skolgårdar och i klassrum. Det är också här vi hittar morgondagens publik, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

I samband med skolstarten efter sommaren så är nya skolbesök planerade. Skolkortet finns också för avhämtning i Biljettservice på matchdagar för dig som inte fått något än.

HSB Sydost har under flera år varit en samarbetspartner kring skolkortet. Marknadsansvarige Frida Persson förklarar varför:

• Samarbetet med Östers IF och satsningen på Skolkortet är en viktig del av vårt lokala samhällsengagemang. Här får vi möjlighet att stötta föreningslivet på ett konstruktivt sätt där vi även ger något tillbaka till våra barn och unga, vilket känns väldigt bra i hjärtat!