Säsongen är i full gång för Östers IF Futsal

Säsongen har under ett tag varit igång för Östers IF futsal-lag. Där man genom framgångar i inledande seriespel nu tagit sig vidare för kvalspel till Divison 1, efter en andra placering i tabellen Divison 2 Småland. En spelare från Östers IF tog hem segern i skytteligan med hela 33 mål på sju matcher, Johnbosco Samuel Kalu.

Till div. 1 kvalificerar sig 3 lag från div. 2, distriktsserier och dessa lag kvalificerar sig till de tre seriegrupperna i Svealand och Götaland.

Allmän information

Till kvalet kvalificerar sig 14 lag, dvs. ett lag från varje distrikt som 2019/2020 anordnar div. 2. Utöver detta kvalificerar sig 2 lag från de distrikt med flest antal futsalregistrerade spelare vad avser herrar, per den 31 augusti 2019.

Till kvalet är följande lag kvalificerade: Ett lag från Gestrikland, Uppland, Västmanland, Örebro, Södermanland, Värmland, Östergötland, Bohuslän, Dalsland, Småland, Göteborg och Stockholm, samt två lag från Västergötland respektive Skåne.

Kvalet genomförs i tre omgångar.

De åtta lägst rankade lagen möts parvis (enkelmöte) utifrån geografisk närhet lagen emellan. Högst rankat lag är hemmalag.

Spelordning omgång 1 (22/23 februari):

Bengaliska FF (Uppland) - Östers IF (Småland)
Romani FC (Västmanland) - Linköping Futsal SK (Östergötland)
Tina FC Lidköping (Västergötland) - Linero IF (Skåne)
IK Oddevold (Bohuslän) - Mellerud Club Calcio (Dalsland)

Kvalmatcherna ser ni genom att klicka här.

Respektive segrare (4 st) kvalificerar sig till omgång 2.