Rodic och Kricak förlänger med Öster

Mittfältaren Vladimir Rodic och mittbacken Ivan Kricak förlänger både sina kontrakt med två år och stannar därmed i Växjö och Öster över säsongen 2025.

Två populära och viktiga spelare är nu klara för en fortsättning i Östers IF.

Vladimir Rodic anslöt inför säsongen 2022 till Öster från Hammarby IF. Han har noterats för 8 mål och 19 assist under sina två säsonger i klubben och blir nu alltså kvar i ytterligare två år.

- Jag är väldigt glad över att förlänga mitt kontrakt ytterligare två år med en så fantastisk klubb. Jag tycker att vi har allt som krävs för att detta år skall bli fantastiskt. En ny tränare på plats och en fantastisk spelagrupp. Nu är det fullt fokus på att ge precis allt vi kan varje dag och för att vi ska nå våra högt ställda mål, säger Vladimir.

Ivan Kricak anslöt till Öster under sommaren 2023 från Mjällby AIF. Han noterades för nio framträdanden under hösten och stod för ett mål i bortamatchen mot Östersund och växte snabbt fram till en nyckelspelare i backlinjen.

- Efter ett långt vinteruppehåll är det äntligen dags att starta en ny säsong och jag är glad att det blir i Öster. Med en ny tränare och en stark spelargrupp är vi beredda att kriga för varje vinst från första matchen. Jag är säker på att vi har en fantastisk säsong framför oss, säger Ivan.

Sportchefen Vito Stavljanin var av förklarliga skäl en nöjd man under söndagskvällen:

- Vi har under en längre tid jobbat hårt på att förlänga med Rodic och Kricak och det känns väldigt bra att vi nu är i mål. Det är två spelare med stor erfarenhet och hög nivå som blir viktiga delar i vårt truppbygge.

Vi hälsar Rodic och Kricak varmt välkomna hem!