Publikinformation: Östers IF - IFK Luleå (Svenska Cupen)

På söndag den 3 mars klockan 13.00 möter vi gästande IFK Luleå på Sportfältet i den sista och avgörande gruppspelsmatchen i Svenska Cupen. Nedan finner du publikinformation till dig som skall stötta laget på plats:

Hålltider:

Avspark: 13.00
Insläpp: 12.00

INSLÄPP OCH INTAG AV FÖREMÅL/VÄSKOR
Sedan 1 november 2023 gäller väskförbud för all publik under idrottsevenemang:

• Alla typer av väskor är förbjudna
  • Förbudet omfattar även alla typer av plastpåsar och kassar (även genomskinliga)
  • Undantag ges av medicinska skäl samt skötväskor

I övrigt är det även otillåtet att ta med mat, dryck, burkar, flaskor och paraplyer in på evenemanget.

Entré:

• Enskilt insläpp för de som har förköpt sin biljett (snabbare inpassage)
  • Enskilt insläpp för de som köper sin biljett på Sportfältet (endast Swishbetalning)
  • Biljetter och säsongskort visas upp för entrépersonalen i samband med insläppet
    Rekommenderas att köpa biljetter i förväg och att komma i god tid för bästa upplevelse

BILJETTER
- Köp biljetter i förväg på ostersif.ebiljett.nu för att undvika köer
- Alla barn upp till 12 år går in gratis utan biljett
- Alla träningsmatcher och Svenska Cupen ingår för dig som har köpt Säsongskort 2024

Var hittar jag min biljett?

• Mobilbiljetten finns sparad under din biljettprofil i inloggat läge på vår biljettsida eller i det mejl som du får vid biljettköpet
  • Ladda ned appen Östers IF Live i App Store eller Google Play där du har dina biljetter och säsongskort
  • Ha din biljett utskriven eller tillgänglig i din mobil vid inpassering (undvik skärmdumpar)
  • Till dig som äger en iPhone kan spara ned Säsongkortet och dina biljetter i din Apple Wallet

Har du inte förköpt din biljett?

• Biljetter säljs även vid entrén - här tillkommer en administrationsavgift
  • Endast Swishbetalning gäller - inga kontanter

Biljettsupport
Kontakta vår Evenemangs- och Privatmarknadsnasvarig: jonatan.larsson@ostersif.se

RULLSTOL- & BARNVAGNSVÄNLIGT
I anslutning till läktaren finns en ramp anpassat för rullstol och barnvagn.

MAT & DRYCK
En kiosk kommer finnas tillgänglig med ett kiosksortiment som bland annat består av grillad hamburgare, korv med bröd och kaffe. För allas trevnad, håll rent på läktaren och kring hela anläggningen. Vänligen släng ert skräp, flaskor och dylikt i soptunnorna när ni går hem från matchen.

SOUVENIRER
Enklare souvenirförsäljning kommer att finnas där man kan köpa halsdukar, mössor och årets försäsongströja som även går att inhandla via vår webbutik. Här tar vi endast emot Swishbetalning.

KONTANTFRITT
Kontantfritt i kiosk, entré och souvenirshop - inga undantag.

PARKERING/LOKALTRAFIK
Sportfältet ligger strax söder om Ljungfällevägen. Parkering finns vid Växjö BK:s klubbstuga och framför Teleborgshallen. Smidigast är dock alltid att åka lokaltrafik. Det finns fler linjer som stannar i nära anslutning till Sportfältet - Linje 5 mot Telestadshöjden stannar till precis utanför anläggningen på hållplats Ljungfällevägen och Linje 3 mot Universitetet stannar på Fredrik Bondes Väg med cirka 5 minuters promenad till Sportfältet. Gå in på Länstrafiken Kronoberg för att hitta just din linje.

TV & STREAMING
Liverapporteras på XInstagram
& Facebook och matchen livestreamas på TV4 Play. Teckna ditt abonnemang via vår unika länk för att ta del av ett erbjudande där det just nu kostar 299 kr/mån (ord. pris 399 kr/mån) och 300 kr per abonnemang går oavkortat till Östers IF.

Foto: Bildbyrån