Publikinformation: Öster - Falkenbergs FF (Sportfältet)

Mars månad, våren är officiellt här och det är dags för sista hemmamatchen på försäsongen. Kom till Sportfältet på fredag den 3 mars och stötta laget i avstampet till Superettan när Division 1-laget, Falkenbergs FF, kommer på besök.

Insläpp: 17.00
Avspark 18.00

Nedan följer viktig publikinformation som du bör ta del av inför ditt besök för att komma så förberedd som möjligt.

Biljetter
Alla med säsongskort har fri entré och alla upp till 12 år går in gratis. Köp ditt säsongskort idag!

Biljetter köper du enklast i förväg via ostersif.ebiljett.nu. Kom ihåg att förköp alltid är smidigast för att undvika köer. För dig som inte har möjlighet till förköp, finns det möjlighet att köpa biljett på plats från och med 17.00 vid insläpp.

På plats har vi en entré för de som redan har köpt biljett, vilket givetvis också är den entré där du slipper längre köer. Ni som inte hunnit köpa er biljett tills dess, har en egen entré där vi tar emot swish- och kortbetalning (inga kontanter, inga undantag).

Vi rekommenderar starkt att köpa i förväg och att komma i god tid för bästa upplevelse!

Mat och dryck
En kiosk kommer vara öppen i nära anslutning till entrén med traditionellt kiosksortiment. Grillen kommer stå varm och servera er hamburgare för den som är extra hungrig!

För allas trevnad, håll rent på läktaren och kring hela anläggningen. Var vänlig släng ert skräp när ni går hem från matchen.

Shopen
Utvalt sortiment av souvenirer kommer finnas på plats, inklusive halsdukar, kepsar och mössor. Swish- och kortbetalning mottages.

Halva potten
Halva potten kommer i vanlig ordning säljas av våra publikvärdar. Här tar vi endast emot swishbetalning. Vinnaren ropar speaker ut under andra halvlek och samtliga vinnande lottnummer samt vinstbelopp finns på vår hemsida.

Kontantfritt
På Sportfältet är det kontantfritt. Kort- och Swishbetalning mottages vid entré, souvenirshopen och kioskerna.

Rökfritt
Sportfältet är en rökfri idrottsanläggning.

Parkering/lokaltrafik
Sportfältet Teleborg ligger strax söder om Ljungfällevägen. Parkering finns vid Växjö BK:s klubbstuga och framför Teleborgshallen. Smidigast är dock alltid att åka lokaltrafik. Det finns fler linjer som stannar i nära anslutning till Sportfältet - Linje 5 mot Telestadshöjden stannar till precis utanför Sportfältet på hållplats Ljungfällevägen och Linje 3 mot Universitetet stannar på Fredrik Bondes Väg med cirka 5 minuter promenad till Sportfältet. Gå in på Länstrafiken Kronoberg för att hitta just din linje.

Rullstolsvänligt och barnvagnstillgängligt
I anslutning till läktaren finns en ramp som är anpassat för rullstol och barnvagn.

För er som inte kan vara på plats
Om du inte kan vara på plats sänds matchen på SMP/MinBoll.

Spendera fredagkvällen på allra bästa sätt. Med oss. Med Östers IF!