Philipp Berndt förlänger sitt avtal

Östers IF kan med glädje meddela att vår egna produkt, Philipp Berndt, har förlängt sitt avtal med föreningen och kommer samtidigt att lånas ut till samarbetsföreningen IFK Hässleholm.

Den 20-åriga Österprodukten skrev sitt lärlingsavtal i föreningen under föregående säsong och har sen dess fått kontinuerlig träningstid med A-laget samt spelat flera seniormatcher under årets försäsong. Nu belönas Philipp med ett förlängt avtal.

I höstas blev det spel i division 2 för den lovande mittfältaren som fick nyttiga matchminuter i IFK Hässleholm. Nu väntar ytterligare en viktig utvecklingsperiod för Philipp som ansluter samma klubbadress på en lånesejour.

- Philipp är en ung och lovande spelare och som fortsatt behöver mer speltid för att utvecklas, vilket vi tror att han kommer göra i den miljö som IFK Hässleholm erbjuder, säger Östers sportchef Vito Stavljanin.

Föreningen önskar Philipp lycka till!