Peter Lind får nyinrättad roll

Eldsjälen Peter Lind är ett välbekant ansikte för många på Visma Arena. Nu får han en ny utökad roll som Players Manager.

Peter är sedan tidigare bland annat med i den viktiga arenagruppen som hjälper till på arenan med olika arbeten och kring matchdagarna på Visma Arena. Nu får han även en ny roll kopplad till A-truppen som Players Manager. Där ingår han i ledarstaben och kommer även att hjälpa spelarna med olika praktiska saker och även bistå vår materialförvaltare i delar av hans arbeten.

• Peter är en riktig eldsjäl som funnits med kring Öster i många år på olika sätt. Bland annat i vår arenagrupp som leds av Lars Corell men också kring vårt U21-lags matcher som lagledare. Det känns fantastiskt bra att vi kommit överens om en utökad roll i föreningen där han blir en viktig länk mellan spelartruppen och övriga organisationen. Han kommer att hjälpa såväl spelarna som föreningen med olika praktiska saker och även vara delaktig i att introducera nya spelare i föreningen och staden, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

Peter tillträder sin nya roll omgående och ser fram emot att ingå i ledarstaben och jobba nära laget.

• Jag såg min första match när Öster spelade mot Åtvidaberg i den allsvenska premiären 1968. Sedan dess är ÖIF laget i mitt hjärta och som jag har följt genom alla år. Det kommer bli oerhört roligt och stimulerande att bland annat få hjälpa och stötta grabbarna i truppen samt att få vara med och hjälpa föreningen att nå Allsvenskan.

Föreningen önskar Peter stort lycka till i sin nya roll!