Patrik Bojent fortsätter i Östers IF

Bild: Andreas Nilsson/Bilderna.it

Östers spelartrupp utökas återigen till 17 spelare sedan Patrik Bojent skrivit på för ytterligare ett år i klubben.

Östers målsättning har hela tiden varit att behålla större delen av spelarna i division ett med målsättningen att ta laget tillbaka till Superettan så snart som möjligt.

17 spelare har nu kontrakt inför den kommande säsongen. Senast att bli klar för ytterligare en säsong är Österveteranen Patrik Bojent. Han kom till klubben från Hovmantorps GoIF inför säsongen 1998. Bortsett från några säsonger i Gefle IF och AIK har han varit lojal mot Östers IF. Det förnyade avtalet innebär att han nu går in i sin 14:e säsong i Östertröjan. Han har hittills spelat 297 tävlingsmatcher för klubben.

Östers sportchef Peter Wibrån:

-Patrik visade tidigt att han ville satsa vidare en säsong till i Öster vilket vi är glada för. Vi får en meriterad och rutinerad försvarsspelare som dessutom är användbar på flera positioner. Med ”Putte” i truppen så spetsar vi till konkurrenssituationen ytterligare och det är kul att kunna behålla en trotjänare och Österikon i föreningen.

Spelare med kontrakt 2015: Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson, Jonathan Drott, Freddy Söderberg, Josef Elvby, Jonatan Rehnström och Patrik Bojent.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren, Vlado Zlojutro, Alhaji Gero, Marcus Bergholtz och Robertino Kljajic.