Österspelare uttagen i första landslagstruppen P15/99

Östers U17-spelare Filip Örnblom är en av fyra smålänningar som i veckan kallats till första P15-landslagslägret för pojkar födda 1999 på Bosön.

Nu har förbundskaptenen Magnus Wikman kallat sin första landslagstrupp om 44 spelare (4 per position) till Bosön den 31 juli - 3 augusti. Lägret blir ett första steg inför debutlandskamperna 19 och 21 augusti mot Finland.

Filip, tillsammans med 15 andra småländska grabbar, representerade nyligen Smålands FF vid Elitpojklägret i Halmstad. Här kunde Smålandslaget mäta sig mot övriga distriktslag från hela Sverige. Övriga smålänningar som kallats är Quendrim Laci (Nässjö FF), Pontus Wik (Ekhagens IF) samt Johan Stenmark (Kalmar FF). På ledarsidan kommer Smålands FF:s spelarutbildare, Rebin Mardan, att assistera Wikman.

Länkar

Svensk Fotboll - Allt om P15-landslaget + truppen