Österspelare träffade Hovshaga-ungdomar

Som ett led i att utveckla samarbetet ytterligare mellan Östers IF och växjöalliansens klubbar besöker Östers IF sina allianskollegor med allsvenska spelare. Först ut var Hovshaga AIF, som på torsdagen fick besök av Marcus Bergholtz, Stefan Karlsson, Fredrik Lundgren, Denis Velic och Freddy Söderberg.

- Det var verkligen en lyckad kväll. Tänk vilka förebilder de fotbollsspelande växjöungdomarna får när österspelarna bjuder till på detta sättet, säger Jörgen Barrdahl, fotbollsordförande i Hovshaga AIF.

Österspelarna var med på träningarna som genomfördes på Hagavallen och gav tips och idéer på hur man kan bli en bättre fotbollsspelare.
Sen blev det autografskrivning i nästan en timme...

- Förhoppningsvis gör ett sånt här besök att det kommer fler och tittar på när laget spelar på Myresjöhus Arena. Kanske får vi ett österhjärta att börja banka hos ungdomarna även om man spelar i en annan växjöklubb än just Östers IF, säger kommunikationsansvarig i den allsvenska klubben, Marcus Sjöholm.

- Det finns ju ingen motsättning att spela för t ex Hovshaga, Växjö BK eller Sandsbro och samtidigt hålla på Östers IF i allsvenskan, fortsätter Sjöholm.

- Jättekul att komma ut så här och träffa ungdomarna. Härligt att se deras entusiasm och glädje, säger Östers IF lagkapten Denis Velic med ett stort leende och svetten rinnande i pannan efter att ha varit med lite på träningen för HAIF P03 och P04.

- Tillsammans är växjöfotbollen väldigt stark. Det märker man en sån här kväll, avslutar Jörgen Barrdahl i HAIF.