Östers IF söker Bollkallar/Bollisor och Fair Play-knattar

Under säsongen 2023 samarbetade vi med flera fotbollsföreningar i Växjö i samband med våra hemmamatcher på Visma Arena - nu söker vi efter fler samarbeten inför kommande säsong i Superettan.

Det vi söker är:

• Fair Play-knattar: Här får flickor & pojkar i åldrarna 6–8 år chansen att gå in på planen tillsammans med spelarna inför våra A-lagsmatcher - en mycket uppskattad och oförglömglig upplevelse. Här gäller 22 spelare i åldrarna 6-8 år, minimum 15 spelare.

• Bollkallar/Bollisor: Från andra föreningar hade vi även bollflickor & bollpojkar i åldrarna 12–15 år som hjälpte oss under våra hemmamatcher på ett mycket föredömligt sätt som vi är djupt tacksamma för. Här hjälper man till att förse med att matchbollar samlas in och kommer till spel under matchens gång. Här gäller exakt nio spelare, varken mer eller mindre, i åldrarna 12-15 år.

Är din förening intresserad av att ställa upp för oss under årets säsong?
Se nedan över de hemmamatcher vi just nu erbjuder och fyll i följande formulär vid intresse så kontaktar vi er löpande. Först till kvarn gäller!

OBS: Samling sker alltid en timma innan avsparkstiden.
Under säsongen fylls det på med matcher i takt med att spelschemat uppdateras.

Fredag 10 maj, avspark 19.00
Östers IF - IK Oddevold
Vi söker till denna match: Fair Play-knattar (22st) och Bollkallar/Bollissor (9st)

Onsdag 22 maj, avspark 19.00