Östers IF uppmärksammar den internationella kvinnodagen

Idag den 8 mars är det den internationella kvinnodagen!

Östers IF vill först och främst uppmärksamma alla kvinnliga ledare i åldrarna 15 år och uppåt som vi har i föreningen. Ni är fantastiska och gör ett superjobb! Öster en förening som arbetar aktivt för att minska klyftan mellan killars och tjejers spontana idottande. Genom Träning för tjejer erbjuder vi gratis träning för tjejer med endast kvinnliga ledare. Första året hade vi 0% tjejer på Nattfotbollen - i dag är det 35% tjejer som besöker oss på fredagkvällar i Tipshallen. En siffra som bara stiger för varje år som går.

Läs mer om insatser som Öster i Samhället arbetar med.

Från och med 2022 har vi startat igång en flickverksamhet hos Kul med Boll för att ge flickor samma förutsättningar till fotbollsspelande och att befinna sig i vår gemenskap. Har ni en dotter som är född 2018 och vill testa på att spela med oss? Då är ni välkomna att anmäla er och kostnadsfritt spela för oss under det första året.

Från i år har vi även ett lag som fortsatt är igång och som bara växer. Du som är född 2016-2017 är välkommen hit för att komma och testa på fotboll hos oss i vårt F6/F7-lag. Kontakta huvudansvarig över laget, Oliver Fornander, på oliver.fornander@live.com.

För ett samhälle med samma rättigheter och möjligheter!