Östers IF tilldelas Den Gyllene Tårtspaden

Den årliga prisceremonin Allvenskans Stora Pris hölls under tisdagen i Stockholm där representanter från samtliga 32 klubbar inom Svensk Elitfotboll fanns på plats för att summera säsongen i Allsvenskan & Superettan. För Östers räkning hade vi flera representanter på plats där föreningen blev tilldelade priset Den Gyllene Tårtspaden för säsongen 2023 i Superettan. Denna utmärkelse innebär att klubbarna i sin respektive serie haft den bästa publikservicen och genomgående det bästa matcharrangemanget.

Priset röstas fram av match- och säkerhetsdelegater inom SEF där motiveringen löd enligt följande:
Föreningen har på ett utmärkt sätt genomfört det sammantaget bästa matcharrangemanget 2023 med betoning på bra stämning, fungerande organisation och ett stort engagemang”

Östers IF:s evenemangansvarige, Jonatan Larsson, lägger till följande:

- Under året har vi haft en stor ökning av publik på Visma Arena som hela vår matchorganisation har hanterat på ett mycket bra sätt. Det här priset ligger oerhört många människor bakom, allt från publikvärdar, funktionärer och övrig matchpersonal som stärker upplevelsen under våra hemmamatcher.