Östers IF tar över driften av restaurang Östergatan

Östers IF kommer genom ett nystartat dotterbolag från och med slutet av oktober att ta över driften av restaurang Östergatan och har anställt en verksamhetsansvarig som kommer att driva restaurangens dagliga verksamhet. Restaurang Östergatan går därmed tillbaka i egen regi efter att ha haft hyresgäster som har drivit restaurangen under de senaste åren.

Hyresgästen som driver restaurangen i nuvarande skepnad kommer att göra det fram tills den 26 september. Därefter väntar några veckors uppehåll och uppdatering av restaurangen inför nyöppningen i egen regi som kommer att ske i slutet av oktober.

Anders Johansson anställs som verksamhetsansvarig för restaurangen som kommer få en något ny skepnad och upplägg, både vad gäller lunchserveringen under veckorna men också kring hemmamatcherna, konferenser och företagsevenemang.

Jens Magnusson, klubbdirektör Östers IF:

- Vi har under en längre tid diskuterat och utvärderat framtiden för restaurang Östergatan. En väl fungerande restaurang är viktig för varje arena. Genom att driva Östergatan i egen regi breddar vi vårt erbjudande mot marknaden och skapar nya affärsmöjligheter och intäktsströmmar. Vi har också hittat en rutinerad och driven verksamhetschef vilket var en avgörande pusselbit för oss.

Anders Johansson:

- Jag har en lång erfarenhet från Växjös restaurangliv och arbetat på flertalet lokala restaurangen tidigare. Jag ser verkligen fram emot att få driva restaurang Östergatan inom Österkoncernen och få chansen att skapa en härlig restaurangmiljö på Visma Arena. Både under veckorna i form av lunchservering och konferenser, men också under våra hemmamatcher och övriga evenemang.

Vi kommer inom kort att gå ut och söka efter personal, både på fast basis och extrapersonal, men redan nu kan du skicka en intresseanmälan med CV och personligt brev till anders.johansson@ostersif.se