Östers IF och Växjö kommun tecknar nytt avtal

Östers IF tecknade under torsdagen ett nytt avtal med Växjö kommun. Avtalet är ett resultat av det framgångsrika CSR-arbete som bedrivs i föreningen under namnet Öster i Samhället sedan många år tillbaka. Det nya avtalet är en satsning på ökad folkhälsa och rörelse för barn och ungdomar samt möjligheter för en meningsfull fritid för barn och unga i underrepresenterade grupper.

• Jag är otroligt stolt över det fantastiska arbete som Sara och hennes kollegor i Öster i Samhället gör varje dag. Jag möts av en stor respekt över vårt arbete från övriga klubbar inom svensk elitfotboll, från våra samarbetspartners och många andra grupper i samhället. Idag känner jag också en stor tacksamhet mot Växjö kommun som möjliggör för oss att fortsätta att utveckla vår verksamhet inom Öster i Samhället och fortsätta att göra skillnad på riktigt, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

Avtalet med Växjö kommun är skrivet över två år och blir ett av föreningens större samarbetsavtal. Det kommer att möjliggöra att utveckla befintliga verksamheter men det finns även en del nya och spännande projekt på gång inom Öster i Samhället.

• När vi startade Nattfotbollen för åtta år sedan kunde jag aldrig gissa hur mycket det skulle betyda för så många. Fotbollen blev mer än bara fotboll. Det blev något meningsfullt, en trygghet och ett hem för så många. Mycket på grund av våra ledare som alltid finns där och ger så mycket av sig själva för att skapa trygghet för alla Växjös barn och ungdomar. Tillsammans med våra partners inom näringslivet är vi nu med Växjö kommun starkare än någonsin. Det kommer Växjös ungdomar att få ta del av, säger CSR-ansvarig Sara Lennqvist.

Vi älskar fotboll, men vi älskar människan lite mer.