Östers IF lånar Tibor Joza från Falkenbergs FF

Överenskommelsen mellan klubbarna innebär en välkommen lösning för alla inblandade. Öster kan direkt tillgodoräkna sig en backspelare i truppen, en erfaren spelare som kan agera såväl ytterback som mittback. Lånet gäller säsongen ut.

-Vi är mycket nöjda med att Tibor ansluter till vår trupp redan i morgon. Det är en spelare med erfarenheter från Allsvenskan, Superettan och Europa League-kval. I hans karaktär ser vi också en ledargestalt som kan tillföra kraft till laget, säger Peter Wibrån.

- Jättekul! Jag är mycket glad och tacksam för att Falkenberg har godkänt den här möjligheten. Jag ser fram emot att få komma till Öster, och det är min ambition att hjälpa till så mycket som möjligt. För min egen del är det här en mycket bra lösning. Att få komma till Växjö och Öster ger mig nya möjligheter att hitta spelglädje. Just nu är jag mycket glad!, meddelar Tibor via telefon.

Spelarfakta

Namn: Tibor Joza