Östers IF – Årets Affärsteam i Superettan 2022

Det är med stor glädje och stolthet som vi kan meddela att Östers IF utsetts till Årets Affärsteam i Superettan 2022. Det offentliggjordes av Svensk Elitfotboll under måndagen.

Varje år utses Årets Affärsteam i Allsvenskan och Superettan. Som grund för att utse fem finalister i respektive liga så ligger ett antal nyckeltal kopplade till marknads- och publikintäkter. De fem nominerade finalisterna får sedan förbereda en jurypresentation för en extern jury bestående av fyra personer från näringslivet och Handelshögskolan i Stockholm. Förutom de ekonomiska nyckeltalen bedöms då klubbens allmänna kommersiella arbete, interna samverkan med övriga verksamhetsdelar, innovativ affärsutveckling mm.

Idag tillkännagavs att Östers IF alltså blivit utsedda till Årets Affärsteam i Superettan 2022 med följande motivering från juryn: ”Genom struktur och systematiskt arbete, har Östers IF påbörjat en resa för ett allsvenskt lagbygge där hela föreningen bildar ett starkt affärsteam”.

- Det är med stor stolthet som vi tar emot priset som Årets Affärsteam i Superettan 2022. Det är ett fint kvitto till hela organisationen och klubben om att vi är på rätt väg i vår långsiktiga strävan att bli ett Allsvenskt lag både på och utanför plan. Trots att vi är en liten organisation så har vi med en tydlig plan och hårt arbete tagit stora kliv framåt både på företagsmarknaden, privatmarknaden samt inom kommunikation, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

På bilden ser ni vårt affärteam bestående av Jens Magnusson (klubbdirektör), Natalie Serrate (försäljnings- och marknadsansvarig), Sara Lennqvist (hållbarhetsansvarig) och Jonatan Larsson (privatmarknads- och evenemangsansvarig).

Läs mer på Svensk Elitfotbolls hemsida