Öster värvar Miloje Prekovic

Öster värvar den meriterade målvakten Miloje Prekovic som ansluter till laget i januari.

Vår nya målvakt är 31 år gammal med serbisk nationalitet. Han kommer närmaste från Dinamo Samarqand i Uzbekistan och har innan dess representerat klubbar i den serbiska högstaligan och även i den ryska och slovakiska ligan.

- Vi får en erfaren och skicklig målvakt som varit väldigt stabil i sin prestation över många år. Det är dessutom en målvakt med starka ledaregenskaper. Vi har jobbat hårt på att försöka hitta en lösning med Miloje under en längre tid och det känns väldigt bra att vi nu är i mål, säger sportchefen Vito Stavljanin.

Miljoe var i Växjö för läkarundersökning och fysiska tester under veckan och ansluter till laget när träningen startar i januari. Han ser fram emot att komma till Växjö och Öster:

- Jag ser fram emot att träffa laget och supportrarna och göra en riktigt bra säsong och hjälpa laget till framgång.

Kontraktet är skrivet över två år.

Varmt välkommen till Östers IF!