Öster och Y-studios förlänger och fördjupar samarbetet

Samarbetet mellan Öster och Y-studios sträcker sig många år tillbaka i tiden. Nu står det klart att samarbetet både förlängs och utökas inför 2023.

Y-Studios har varit Östers mediapartner under flera säsonger och producerat filmer och bilder till föreningens olika verksamheter. Spelarpresentationer, release av matchtröjor, årskortskampanjer, filmer från Öster i Samhällets olika verksamheter och mycket annat. Förra året släpptes dessutom Öster Inifrån som är unik satsning i att visa Östers IF bakom kulisserna och därmed bli en ännu mer öppen förening mot våra supportrar, medlemmar och samarbetspartners. Nu kliver Y-Studios upp och blir en Nätverkspartner till Öster och dessutom för första gången en tröjpartner till vårt representationslag.

- Det är alltid en skön känsla att skriva på ett nytt partneravtal men vissa avtal känns lite extra bra i hjärtat. Detta är ett sådant avtal. Y-studios har växt och blivit en naturlig del av Östers IF och vi är väldigt glada över att kunna utöka vårt samarbete och därmed fortsätta och utöka satsningen med Öster Inifrån, säger klubbdirektören Jens Magnusson.

Ni har under veckan kunnat följa rapporteringen från träningslägret i Pinatar i samarbete med just Y-studios och inom kort kommer ett längre avsnitt av Öster Inifrån från lägret. Något att se fram emot under nästa vecka.

Även Anton Yngwe på Y-studios ser fram emot det fortsatta samarbetet med Öster:

- Östers IFs syn på människor och hållbarhet i kombination med idrott ligger helt i linje med våra värderingar därför har det alltid varit självklart för oss att arbeta med Östers IF. Att vi nu tar klivet upp och blir en del av matchtröjan har från starten av vårt samarbete 2017 varit en dröm och ett personligt mål för mig då Öster är den klubben jag själv spelade i som ung. Att samarbetet tagit ny fart med Jens i spetsen är ingen hemlighet och Öster är en föregångare på mycket gällande att kommunicera både internt och externt vilket vi hoppas kan ta deras varumärke till högre höjder på lång sikt!