Öster och Emilshus förlänger och utökar samarbetet

Emilshus, som är ett fastighetsbolag med småländska rötter, har varit en tröjpartner till Öster under många säsonger. Nu förlängs och utökas samarbetet i ett nytt flerårsavtal.

Emilshus blir därmed en Premiumpartner till Östers IF och samtidigt en av föreningens största samarbetspartner.

- Emilshus har varit en samarbetspartner till förening under många år. Jag är stolt och glad över att vi nu både kan förlänga och utveckla vårt samarbete. Detta möjliggör vår fortsatta satsning mot Allsvenskan, att utveckla vår akademi och ungdomsverksamhet samt vårt stora samhällsengagemang inom Öster i Samhället , säger klubbdirektör Jens Magnusson.

Jakob Fyrberg är VD på Emilshus och utvecklar varför Emilshus valt att fortsätta och utöka sin satsning tillsammans med Öster.

För Emilshus är lokal närvaro en del i affärsidén och därmed naturligt med engagemang på de orter vi är verksamma. Som en av Växjös största fastighetsägare är vi glada över det utvidgade samarbetet med Östers IF. Vi ser fram emot att fortsätta stötta klubbens breda verksamhet som betyder mycket för många, både spelare och supportrar.

Läs mer om Emilshus på deras hemsida: http://www.emilshus.com.

Stort tack för ert stöd och vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete!