Öster inleder ett samarbete med Uzit

Östers IF har knutit till sig en ny medspelare som kommer att bidra till hela verksamheten, stärka alla lag och se till att fler ungdomar får bättre möjligheter att träna, spela och utvecklas, samtidigt som föreningen och medlemmarna gynnas ekonomiskt.

Uzit är den svenska idrottsrörelsens smartaste nyförvärv. Uzit är en IT-tjänst som kopplar samman säljare och köpare av begagnad fritids- och idrottsutrustning. Idén är lika enkel som genial. På våra vindar, i källare, förråd och garage ligger mängder med urvuxna och oanvända prylar. Många gånger är det dyr utrustning som bara samlar damm. Väldigt mycket skulle kunna användas igen och igen. Uzit erbjuder ett IT-verktyg som på ett enkelt och intelligent sätt kopplar samman köpare och säljare av sport- och fritidsartiklar. Vid varje försäljning faller ett stöd ut till föreningen samtidigt som säljare och köpare gör en bra affär. Priset på det som säljs avgör säljare och köpare, och hur mycket eller lite av affären som tillfaller klubben är också upp till varje enskild användare. Dessutom ingår en mängd förmåner med Uzit-abonnemanget.

- Vi ser fram emot att få samarbeta med en så stor och fin förening som Östers IF. Vi är övertygade att Uzit och de mervärden som följer med användandet kommer att glädja många, säger Fredrick Göthberg, VD och grundare av Uzit.

Med Uzit finns det bara vinnare. Säljare och köpare gör en bra affär, klubben får ett viktigt bidrag till sin verksamhet och inte minst gynnas miljö och klimat av återbruk. Men den största vinsten gör idrottssveriges många barn och ungdomar som får möjlighet att träna och utvecklas med bättre utrusning till en billigare kostnad.

- Östers IF bedriver sedan många år tillbaka ett framgångsrikt hållbarhetsarbete. Där har vi sett att klyftorna i samhället växer där fler och fler barn exkluderas från idrotten av ekonomiska skäl. Genom vårt samarbete med Uzit så kommer vi att möjliggöra för ännu fler barn och ungdomar att kunna idrotta och spela fotboll. En massa sportutrustning som idag ligger på vindar och i källare kommer att komma ut på fotbollsplanen igen där de hör hemma. Pengarna som kommer in kommer att gå rakt tillbaka till vårt fortsatta hållbarhetsarbete som vi samlat under namnet ”Öster i Samhället”, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

För mer information vänligen kontakta;

Uzit: Fredrick Göthberg, fredrick@uzit.se, 076-027 88 27

Östers IF: Jens Magnusson, jens.magnusson@ostersif.se, 070-790 39 27