Örgryte IS väntar under annandag påsk

Imorgon reser Öster till Göteborg för en ny match i Superettan. Örgryte IS står för motståndet på Gamla Ullevi.

En vinst och en förlust. Det är Östers facit i Superettan så långt. Imorgon, på annandag påsk, är det dags igen. En tuff bortamatch väntar mot ett offensivt starkt Örgryte som inlett med att spela 2-2 mot Halmstad BK i premiären och senast blev det förlust på bortaplan mot AFC Eskilstuna med 4-3.

Tufa inför matchen:

• "Vi kommer väl förberedda till matchen efter en bra träningsvecka. Vi förväntar oss en tuff match mot ett individuellt skickligt lag. Men vi fokusera främst på vårt eget spel och vill förbättra en del saker ifrån förra matchen. Vi skall göra allt vi kan för att få med oss ett bra resultat hem från Göteborg."

Klockan 17:00 blåser domaren igång matchen på Gamla Ullevi. Om du inte kan vara på plats så sänds matchen och Superettan 2022 på discovery+ - använder du dig av denna unika länken när du tecknar abonnemang så får Öster en del av intäkten.

East Front anordnar resa, anmäl dig här.

Det blir en ändring i truppen mot senast. Casper Eklund utgår och i hans ställe kommer Jonathan Drott in. Casper Eklund och Jörgen Nielsen kommer att spela i P19 som möter Täby FK på Värendsvallens konstgräs klockan 15.30 imorgon måndag.

Följande trupp är uttagen till morgondagens match:

2. Mattias Pavic
3. Månz Berg