Officiellt: Jesper Westermark klar för Östers IF

Den 27-åriga forwarden Jesper Westermark, senast från Ljungskile SK i Superettan, ansluter till Östers IF i januari 2021 och blir därmed det fjärde nyförvärvet inför kommande säsong.

Jesper ansluter till Östers IF från lördagens motståndare Ljungskile SK och har skrivit på ett avtal med föreningen. Under årets seriespel har det blivit totalt 26 matcher och 7 mål för 27-åringen.

Sävedalens IF är moderklubb men Jespers senare fotbollsutbildning skedde först och främst på Hisingen i BK Häcken. En klubb han representerade hela vägen fram till A-laget och gjorde två matcher för gulsvart i Allsvenskan.

Efter åren på Hisingen så har Jesper representerat Oddevold, BK Utsikten, GAIS och senast Ljungskile SK under två säsonger.

Totalt under spelarkarriären har det blivit 16 mål och 11 assist i Superettan på 76 framträdanden. Flest matcher har det dock blivit i Division 1 Södra, där Jesper på 120 spelade matcher gjort 59 mål och 16 assist.

Denis Velic, huvudtränare:

- ”I Jesper får vi in en erfaren och pålitlig forward, som har ett starkt trackrecord i tidigare klubbar. En hårt arbetande spelare, som är löpvillig, målfarlig och stark i boxen. Även en bra människa som vi tror kommer att passa bra in i övriga gruppen.”

Jesper Westermark:

- ”Det känns superbra att ha skrivit på för Östers IF. Det känns bra att ha allt klart så här pass tidigt inför nästa säsong också. Östers IF är en klubb som alltid varit med i periferin och som man alltid har haft koll på. Faciliteterna och bilden jag har fått av föreningen hittills är bättre än förväntat så steget hit idag kändes självklart.”

Moderklubb: Sävedalens IF
Position: Forward