Oavgjort i U21-derby mot IFK Värnamo

Tisdagskvällens U21-derby slutade mållöst borta på Finnvedsvallen i Värnamo.

Öster som mönstrade sju A-lagsspelare var det mer spelförande laget för kvällen. Hemmalaget ställde upp med lägre positioner i sitt försvarspel och lyckades stänga Östers försök att vinna matchen.

Tränaren Peter Wibråns kommenterar matchen;

- Vi gör det helt okej. Jag tycker att vi för spelet medan Värnamo försvararar sig och gör det bra. Vi skapar inte så många klara målchanser, men vi kommer fram till de kombinationer vi söker och jobbar med. Vi lyckas med vår tanke i att hitta in på forward och central mittfältare.

Startelva

2. Andreas Wihlborg, 6. Bo Svensson, 7. Valentino Srpcanski, 9. Jonatan Rehnström, 11. Jonas Hellgren, 12. Oscar Berglund (mv), 14. Alexander Henningsson (K), 15. Andreas Birgersson, 19. Simon Wennerhag, 20. Jonathan Stolth och 23. Johan Andersson

Avbytare

10. Emil Jönsson, 16. Lukas Quist21. Philip Hausenkamph

Nästa match

Spelas på Myresjöhus Arena tisdagen 5 augusti kl 18.00 mot Husqvarna FF - Välkomna!

För matchfakta och tabell --> Svenskfotboll.se