Oavgjort för U21 borta mot FK Älmeboda/Linneryd

Säsongens första U21-match spelades under tisdagskvällen
borta mot division 3-laget FK Älmeboda/Linneryd på Kullbergsplan.

Matchen slutade 3-3 (1-1) och en bra genomkörare för bägge lagen. Österskyttar för kvällen blev Andreas Wihlborg x 2 samt Andreas Birgersson x 1.

Öster ställde upp med ett mixat lag med några spelare från A-laget och merparten av laget bestod av akademispelare från U19.

Östertruppen

Emil Andersson, Filip Örnblom, Filip Stenmark, Philip Hausenkamph, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson, Lukas Quist, Tobias Dahlberg (mv), Charlie Vindehall, Gustav Bogren, Henrik Dahlquist, Martin Srpcanski, Oskar Dahlström och Jesper Andersson.

Kalle Björklund som coachade Österlaget sa efter matchen;

- Fantastiskt bra match för oss. Älmeboda stod upp på ett mycket bra sätt och vi fick en bra genomkörare för våra unga spelare men också våra A-lagsspelare som på det här sättet gavs extra matchtid. Det är mycket bra. Känns också bra att återväxten bland de yngre ser bra ut. Oskar Dahlström, 97:a, ung mittback tycker jag gör det bra. Gustav Bogren, också i U19, gör det bra på mitten. Bland alla spelarna så tycker jag att Wihlborg, som bl.a satte ett kanonskott i krysset, och Birgersson var bäst på plan.

Oskar Dahlström, Gustav Bogren, Andreas Wihlborg & Andreas Birgersson

Läs referat från matchen på FK Älmeboda/Linneryds hemsida.

Följ Östers IF i sociala medier: