OAVGJORT FÖR U21

Gårdagens U21-match mot IFK Värnamo slutade med oavgjort resultat, 1-1. Detta efter att Öster först tagit ledningen med dryga kvarten kvar av matchen.

Öster inledde matchen trubbigt och hittade inte riktigt in i spelsättet under dem första 45 minuterna. En halvlek med mycket kamp och mindre kontroll över bollinnehavet. Något som rättades till inför den andra halvleken, där Öster spelar upp sig rejält och hittar in med längre anfall och kontroll över bollen på framförallt Värnamos planhalva. Gustav Ahrn gör sedan 1-0 efter ett fint anfall i den 77' spelminuten. En ledning som däremot blir kortvarig när IFK Värnamo kvitterar direkt på avspark med en längre boll från sin egna backlinje.

Matchen slutar 1-1 och tränare Denis Velic var tudelad kring insatsen i gårdagens match:

- "En mindre bra första halvlek där vi har alldeles för få längre anfall med kontroll på bollen, likt vi önskar ha. Där det istället blir mycket omställningsspel med för få vunna närkamper. Efter paus och i andra halvlek tar vi däremot över matchbilden, där vi har många och långa anfall på deras planhalva, vilket gör att vi skapar en hel del chanser och få press på Värnamo. Vi tar sedan ledningen med dryga kvarten kvar efter ett fint mål av "Gurra" (Gustav Ahrn). På avspark efter 1-0 så sätter Värnamo sedan en lång boll från backlinjen som dem gör 1-1. Vi tar med oss en bra andra halvlek men känner att vi behöver vara fokuserade under 90 minuter. Även kul och viktigt att både Drott och Pedro fick nästan 90 minuters speltid efter sina skador."